توضیحات رئیس ستاد در نشست خبری نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان
ثبت نام عتبات دانشگاهیان از امروز تا ۱۴مرداد ماه انجام خواهد شد / لینک ثبت نام

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۰۹:۳۸:۲۰

نام‌نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز آغاز شد و اعزام متقاضیان از ۲۴ مرداد تا اول آبان‌ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،نشست خبری نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان،معاونین ستاد،خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی؛ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن ارائه گزارش اجمالی از هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان گفت: در هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان بیش از 22 هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب 630کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند که از این میان 29/5درصد زائران دانشگاهی وزارت علوم،16/6 درصد، دانشگاهیان پیام نور،فنی حرفه ای و علمی-کاربردی،17 درصد دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی،24/9 درصد زائران دانشگاهی وزارت بهداشت و12 درصد زائران دانشگاهی غیرانتفاعی،فرهنگیان،نظامی و انتظامی بودند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:در دوره هجدهم بیشترین گروه اعزامی متاهلین دانشجو بودند و تاریخ عقد 54/5 درصد از آنان بین سال های 94 تا 96 بود.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: 62/2 درصد از زائرین سال قبل تا به حال، به عتبات مشرف نشده بودند و برای اولین بار به به این سفر معنوی اعزام شدند.

وی افزود : در سال 96 با همکاری بانک ملت به 13700 نفر از دانشگاهیان متقاضی تسهیلات قرض الحسنه، وام یک میلیون تومانی برای سفرهای زمینی و وام یک و نیم میلیون تومانی برای سفرهای هوایی تعلق گرفت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان از آغاز ثبت نام نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز 7 مرداد ماه در سایت لبیک خبر داد و گفت: ثبت‌نام نوزدهمین مرحله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از روز یکشنبه 7 لغایت 14 مرداد در سایت لبیک به نشانیwww.labbayk.irانجام و 15 مرداد ماه قرعه کشی می شود و نتایج از سایت لبیک اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: ثبت نام این دوره به دلیل پاره ای مشکلات از جمله نوسان قیمت ارز با یک ماه تاخیر آغاز و شاهد کاهش اعزام ها هستیم. در مجموع8000 نفر از زائرین در قالب186کاروان از 24 مردادتا اول آبان ماه۹۷به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد با اشاره به افزایش تسهیلات بانک ملت به زائرین دانشگاهی، خاطر نشان كرد: با پیگیری های ستاد و مساعدت بانک ملت، براي دانشگاهیانی که به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شوند وام قرض الحسنه 2 میلیون تومانی و برای زائرینی که به صورت زمینی اعزام شوند وام یک میلیون و 300 هزار تومانی در نظر گرفته شده است که بعد از نهایی شدن ثبت نام ، این تسهیلات در اختیار زائرین دانشگاهی قرار خواهد گرفت.همچنین صندوق رفاه دانشگاهیان نیز طبق دوره قبل؛وام یک و نیم میلیون تومانی به زائران دانشگاهی اختصاص خواهد داد.در حال حاضر با صندوق رفاه در دانشگاه های آزاد و وزارت بهداشت هم در حال مذاکره برای اعطای وام به زائرین دانشگاهی هستیم.

فقیهی به ویژگی های خاص این دوره از اعزام اشاره کرده و گفت:در نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات،زائرین دانشگاه های بزرگ به صورت گروهی اعزام خواهند شد و مجوز خروج از کشور دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند طبق سنوات قبل توسط ستاد اخذ خواهد شد.

وی در مورد قیمت عتبات دانشگاهیان در این دوره گفت:با توافقی که بین سازمان حج و زیارت و دولت منعقد شده است ارز با قیمت مناسبی به سفر عتبات تعلق خواهد گرفت و بنابراین قیمت این دوره افزایش خاصی نخواهد داشت.حدود قیمت زمینی 1 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت هوایی حدود 2 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود اما در ایام خاص مانند عرفه و عاشورا با افزایش ده درصدی قیمت مواجه خواهیم بود.

فقیهی گفت: در تلاش هستیم تا روحانیون و مدیرانی که برای کاروان ها انتخاب می کنیم دانشگاهی باشند.

وی در خصوص زمان بندی اعزام های این دوره گفت:در این دوره از اعزام ها با مناسبت های مذهبی بزرگی همچون عرفه، اعیاد سعید قربان و غدیر و ماه های محرم و صفر مواجه هستیم که امیدواریم زائرین دانشگاهی حداکثر استفاده را از فرصت معنوی به دست آمده داشته باشند.

فقیهی گفت: امیدواریم روند اعزام دانشگاهیان با رشد کمی و کیفی مواجه باشد و رضایت دانشگاهیان را بیشتر فراهم کنیم اما کیفیت را فدای کمیت نخواهیم کرد.

برای ثبت نام در عتبات دانشگاهیان کلیک کنید

برای دریافت پوستر ثبت نام با سایز بزرگ و برای استفاده در فضای مجازی روی گزینه های زیر کلیک کنید.

پوستر ثبت نام با سایز بزرگ  

پوستر برای فضای مجازی

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  نرجس جوان پور :

سلام خسته نباشین ببخشید من واسه ی این سری نتونستم ثبت نام کنمو تاریخش گذشته توی چنده ماه اینده ثبت نام دوباره هست؟؟باتشکر

  لبیک : باسلام هنوز زمان بندی دوره بعدی مشخص نیست
  شبنم تجریشی :

سلام آیا بازنشستگان وزارت بهداشت میتوانن ثبت نام کنند

  لبیک : باسلام خیر
  مريم.قرباني :

سلام خسته نباشيد،من دانشجوي پرستاري تهران هستم،ولي اين ترم دردانشگاه گيلان مهمان بودم،قراره از مهر انتقال دائم بشم در گيلان؛من ثبتنامم رو ب اسم گيلان ثبت كردم،مشكلي نداره؟و بعد اينك هردو الويت من يك چيز هستش،١٣شهريور-بغداد.يعني هوايي از شهر رشت پرواز صورت ميگيره؟و اينكه يعني پرواز از رشت ب بغداد هستش ياچي؟ممنونم اگه جواب بديد.

  لبیک : باسلام انتخاب گیلان اشکالی ندارد/پروازهای گیلان از رشت است
  سیدعلی حسینی :

باسلام.امسال ارز دولتی اختصاص داده میشه!؟پارسال نفری 200دلار میدادن

  لبیک : باسلام 250 هزار دینار عراقی اختصاص می یابد
  محسن نوبخت :

با سلام و عرض خسته نباشید اینجانب ثبت نام کرده ام، اما پاسپورت و ویزا ندارم. در صورت انتخاب شدن در قرعه کشی, آیا فرصت دارم بعد از آن پاسپورت خود و خانوادمو تهیه کنم؟ نتایج قرعه کشی کی و چه چه جوری معلوم می شه؟ ممنون از زحماتتان

  لبیک : باسلام اگر انتخاب شوید مدت لازم برای تهیه گذرنامه به شما داده می شود/نتایج در هفته جاری از سایت اعلام خواهد شد
  صادق سرابی :

با سلام و عرض خسته نباشید آیا این امکان وجود دارد که یکی از والدین (پدر یا مادر )به جای فرد دانشجو که ثبت نام نموده است به این سفرزیارتی اعزام گردد؟ ممنون

  لبیک : باسلام خیر
  زاهدی :

سلام . وقت بخیر . چطور می توان همراه را هم در این سامانه ثبت نام کرد ؟ آیا نیازی به ثبت نام همراه در این مرحله وجود دارد یا خیر ؟ مادر یا خواهر یا دوست را می توان در این سفر همراه خود برد ؟

  لبیک : باسلام خیر امکان همراه برای مجردین وجود ندارد و متاهلین هم با همسر و فرزند می توانند ثبت نام کنند
  زهرااکبرزاده :

باسلام بنده دانشجوی ساری هستم ولی تمایل دارم با کاروان تهران باشم آیا این امکان با توجه به مسکن تهرانم امکان پذیر هست ؟

  لبیک : باسلام ثبت نام را از استان تحصیل خود انجام دهید اگر انتخاب شدید با تهران مکاتبه کنید
  اسماعیل زاده :

با سلام و عرض ادب ببخشید می خواستم بپرسم بنده در تیر ماه گذشته فارغ التحصیل شده ام امکان ثبت نام وجود وجود دارد ؟ یا خیر ؟

  لبیک : باسلام اشتغال به تحصیل برای تشرف لازم است
  فرهمند :

با سلام حج دانشجویی حدودا کی مشخص میشود

  لبیک : باسلام هنوز دولت برای عمره تصمیمی نگرفته است
  سید باقر ابراهیمیان :

وام وزارت علوم به چند تا از اعضای خانواده داده میشه و موعد و مقدار پرداخت اقساط آن چگونه هست؟

  لبیک : باسلام وام وزارت علوم به دانشجوی آن دانشگاه فقط تعلق می گیرد و همسر زائر می تواند وام ملت را بگیرد
  سید باقر ابراهیمیان :

سلام هزینه ی اعزام عتبات عالیات برای فرزند هشت و چهارده سال چقدر است ؟ آیا به آنها هم وام تعلق می گیرد؟

  لبیک : باسلام هشتاد درصد هزینه کل است /به فرزندان وام تعلق نمی گیرد
  حیدرعلی دولتی :

سلام ثبت نام عمره دانشجویی 97 از کی شروع میشود؟

  لبیک : باسلام عمره هنوز بازگشایی نشده است
  رشید ز :

سلام من این ترم درسم تمام شده و کارای فارغ التحصیلی هم انجام دادم.اما مدرک نگرفتم.میتونم ثبت نام کنم؟منظورتون از معافیت تحصیلی چیه؟من سربازی هم رفتم.آیا میتونم؟؟؟

  لبیک : باسلام ثبت نام کنید اگر انتخاب شدید مکاتبه فرمائید تا تصمیم گیری شود
  مهدی :

سلام.من هر سال ثبت نام می کنم و فقط یک بار سابقه تشرف غیر دانشگاهی دارم چرا اسمم در نمی آید؟

  لبیک : باسلام زائرین فقط با قرعه کشی انتخاب می شوند
  حیدرعلی دولتی :

باسلام و عرض ادب.ایا میتوانیم تلفن همراه خود را هنگام سفر به کربلا باخود ببریم؟و اینکه در گزینه های اولویت اول و دوم هر دو سه شنبه 10مهر هستش،مگر اولویت اول و دوم یک تاریخ میشه؟مثلا اولویت اول مهر باشه،اولویت دوم مگه آبان نمیشه؟

  لبیک : باسلام بله می توانید تلفن به همراه داشته باشید/یک تاریخ برای استان شما در نظر گرفته شده
  علی ملک‌زاده :

سلام هزینه سفر کودک یک ساله و دو ساله نیم در سفر هوایی چقدر می‌شود؟

  لبیک : باسلام کودک یک ساله حدود ده درصد هزینه کل است و دو سال به بالا حدود هشتاد درصد هزینه کل
  ه.ن :

سلام چرا کاروان های زمینی اطلاعاتی براشون نیست؟؟؟

  لبیک : باسلام بیشتر اعزام ها هوایی است
  مهدیه :

سلام خسته نباشید...ببخشید اگه تو قرعه کشی برنده بشیم امکانش هست یکی از اعضای خانوادمون همراهمون بیاد؟

  لبیک : باسلام خیر
  سعید عبدالحسینی :

با عرض سلام و خسته نباشید وام که از صندوق رفاه می باشد، همانند وام های دیگر صندوق بعد از فارغ التحصیلی اقساط شروع خواهد شد؟ مبلغ وام موقع ثبت نام واریز می شود؟ یا ابتدا باید هزینه توسط دانشجو پرداخت شود و سپس صندوق به حساب دانشجو واریز می نماید؟

  لبیک : باسلام بازپرداخت وام صندوق رفاه بعد از فراغت از تحصیل است از ابتدای درخواست تا اعطای آن در دوره قبل حدود یک ماه طول می کشید
  دانیال ایروانی :

با عرض سلام. آیا ارز مسافرتی به این دوره نیز تعلق خواهد گرفت؟

  لبیک : باسلام هنوز مشخص نیست
  محسن ابراهيم :

با سلام ميخواستم بدونم اگر بخواهيم با خانواده مشرف شويم به ازاي هر نفر وام تعلق ميگيره؟ واينكه بازپرداخت وام به چه صورتي است.

  لبیک : باسلام در متاهلی به زائر اصلی و همسر وام تعلق می گیرد بازپرداخت آن در 18 قسط است
  ه.ن :

سلام وقت بخیر چرا در صفحه ثبت نام کاروان های زمینی درج نشده اطلاعاتش؟؟

  لبیک : باسلام بیشتر کاروان ها هوایی اعزام می شوند
  سعادت :

با سلام. 1- آيا همزمان از هر دو وام بانك ملت و صندوق رفاه ميتوانم استفاده نمايم؟ به بنده و همسرم و فرزندم در مجموع چقدر وام تعلق ميگيرد؟ 2- هزينه تقريبي ثبت نام هر نفر بصورت هوايي از تهران چقدر است؟

  لبیک : باسلام فقط از یک وام میتوانید استفاده کنید/به زائر اصلی و همسر وام تعلق می گیرد
  محمد جوادی :

با سلام و خسته نباشید چرا از همدان زمینی اعزام نداره؟

  لبیک : باسلام اعزام های این دوره بیشتر هوایی است
  بهناز احمدی :

باسلام و عرض ادب بنده کارمند دانشگاه علوم پزشکی هستم میخوام با مادرم مشرف بشم وقتی متاهلین میتونن 3 نفر ثبت نام کنند چرا افراد مجرد نمیتونند پدر و مادر رو همراه داشته باشن؟ خواهشا این امتیاز رو برای والدین هم در نظر بگیرید.

  لبیک : باسلام سهمیه تشرف دانشگاهیان به عتبات محدود است و با اعزام والدین کاروان از شکل دانشجویی خارج می شود
  الهام :

سلام من در دوره كارشناسي به عتبات مشرف شده ام الان در مقطع ارشد هستم بازهم ميتوانم ثبت نام كنم؟ و اينكه اگر قبلا رفته باشيم تاثيري در قرعه كشي داره؟

  لبیک : باسلام بله می توانید ثبت نام کنید
  ساحل کیانی :

با سلام و خسته نباشید. من سال 96 به کربلا اعزام شدم و وام صندوق رفاه هم گرفتم. آیا امسال می توانم از وام صندوق رفاه برای اعزام به عتبات استفاده کنم؟ از وام بانک ملت چطور؟

  لبیک : باسلام باید وام قبلی تسویه شده باشد
  آزیتا داداشی :

باسلام و احترام من دردوره قبل وام گرفتم و در حال پرداخت آن هستم. آیا امسال هم مشمول وام بانک ملت می شوم؟

  لبیک : باسلام باید وام قبلی را تسویه کرده باشید
  زهرا جعفری :

باعرض سلام,وامی که صندوق رفاه میده وبانک ملت زمان پرداختشون از چه وقتی شروع میشه؟من نیمه دوم سال 97پایان بهمن فارغ التحصیل میشم برای امسال فقط تاریخ اعزام تاآبان میباشد؟

  لبیک : باسلام از زمانی که اعطای وام انجام شود بازپرداخت آن آغاز می شود
  معصومه :

با عرض سلام ....با توجه به گرمای هوا در مرداد وشهریور و اینکه در ثبت نام مرحله جدید این دو ماه سهم خراسان رضوی شده و کاملأ واضحه در این ماههای مذکور کشور عراق هوای بسیار گرمی داره لذا کاش یک اولویت اعزام رو پاییز در نظر می گرفتید.

  لبیک : باسلام ثبت نام و اعزام در گروه های مختلف برنامه ریزی شده است و در همین ماه ها تمام استان های کشور اعزام دارند
  حسین هوشمند :

بنده عمره دانشجویی مکه درسال ۹۳ مشرف شدم.دراین ثبت نام که برای کربلا می باشددر گزینه تشرف با کاروان دانشجویی کدام مورد را تیک بزنم؟!باتشکر

  لبیک : باسلام سابقه تشرف به عتبات ندارید آن گزینه را انتخاب کنید
  عابد :

سلام من درسم تمام شده ولی مدرکم رو نگرفتم و لی تو سیستم زده فارغ التحصیل موقت آیا باز هم می توانم ثبت نام کنم ؟

  لبیک : باسلام اگر هنوز معافیت تحصیلی دارید ثبت نام کنید
  محمدرضا :

با سلام 8 سال دانشجوی هستم از زمان کارشناسی تا کارشناسی ارشد هرسال ثبت نام کرده ام ولی نمیدانم چطوری هست که شامل من نمیشود ولی کسانی سراغ دارم که ترم دو مشرف شده اند

  لبیک : باسلام انتخاب زائر فقط با قرعه کشی است
  برادران :

با سلام ،هزینه نوزاد 4 ماه چقدر محاسبه میشود؟

  لبیک : باسلام حدود ده درصد هزینه است
  محمدی :

باسلام. من ثبت نام کردم اما متاسفانه بنا به دلائلی پشیمان شدم. برای انصراف باید چکار کنم؟ باید تا قرعه کشی صبر کنم یا الان میتونم از ثبت نام انصراف بدم؟

  لبیک : باسلام نیازی به ثبت انصراف در این مرحله نیست
  وحید دائمی :

سلام برای عید کی شروع میشه

  لبیک : باسلام از اواخر سال شروع می شود
  محمدی :

با سلام میخواستم بدونم میزان وامی که به دانشجویان دانشگاه پیام نور متقاضی تعلق میگیره چقدره؟

  لبیک : باسلام وام وزارت علوم با صندوق رفاه است
  مصطفی :

با سلام هزینه برای کودکان زیر 5 سال به چه نحو می باشد همون پول کامل هوایی بهشون تعلق می گیره یا چند درصد کمتر از قیمت هوایی هست؟؟؟؟؟ با تشکر

  لبیک : باسلام حدود 80 درصد هزینه کل است
  مصطفی حسن زاده :

سلام همه مشخصات خود و خانواده را وارد می کنم امام میگه اطلاعات همراه را وارد نمایید.

  لبیک : باسلام با شماره 02166950747 الی 53 تماس بگیرید
  رمضان قادری :

باسلام بنده تحصیلاتم تموم شده ولی هنوز فارغ اتحصیل نشدم آیا من هم میتوانم برای عتبات ثبت نام کنم

  لبیک : باسلام اگر معافیت تحصیلی دارید ثبت نام کنید
  ايمان :

باسلام.در پاسخ به نظر يك كاربر گفتيد به منظور رفاه حال بيشتر زائرين بيشتر اعزام ها هوايي ست...ميخواستم بگم اگر واقعا به فكر زائرين اباعبدا... هستيد فقط به ديد سهلوت و ميزان رفاه سفر هوايي به زميني نگاه نكنيد...خيلي افراد هستند آرزوي سفر كربلا به علت مشكلات اقتصادي به دلشون مونده و اصلا به رفاه سفر فكرنميكنند... در اين اوضاع نابسامان اقتصادي بهترين كمك انتخاب راه حلي براي كاهش هزينه سفر عاشقان كربلاست تا بخاطر مشكلات مالي از توفيق اين سفر محروم نشوند...اگر باز ميسر نيست حداقل لطف كنيد در چند تاريخ كاروانهاي زميني رو جايگزين كاروانهاي هوايي كنيد...اگه ميخواهيد بگيد تسهيلات داده ميشه در نظر داشته باشيد خيلي افراد مثل شخص بنده هستند كه ضامن وام ندارند،همين اختلاف قيمت سفرهوايي به زميني براي خيليا تو اين وضعيت اقتصادي خيليه...به اميد فرج منتقم خون خدا،سپاس...ياعلي

  لبیک : باسلام درخواست زایرین در دوره های قبل اعزام هوایی بوده است و هم چنین مسافت بسیاری استان ها به مرز زیاد است
  morteza :

سلام خسته نباشید ویدئو تیزر ثبت نام رو برای قرار دادن در کانال تلگرام دانشگاه میخواستم.این ویدئو قابل دانلود نیست.ممنون

  لبیک : باسلام با شماره 02166950747 الی 53 واحد روابط عمومی تماس بگیرید
  m . moghadam :

با سلام و احترام. امکان ویرایش اطلاعات وجو دارد؟

  لبیک : باسلام بله
  Hemmat :

سلام برای این دوره دیگه طرح دعوت نذاشتن؟

  لبیک : باسلام/خیر
  مهدی :

با سلام چرا در قسمت انتخاب اولویت ها کاروان های زمینی نیست و همه هوای می باشد با تشکر

  لبیک : باسلام به منظور رفاه حال زائرین بیشتر اعزام ها هوایی است
  یوسفی :

سلام خسته نباشید . اولویت های من‌ هوایی هستش و من میخوام زمینی ثبت نام کنم . از تهران هستم. چه جوری میتونم؟ با تشکر

  لبیک : باسلام فقط استان های مرزی اعزام زمینی دارند و در بیشتراستان ها اعزام هوایی خواهد بود
  مدرس :

سلام اعزام از شهر محل سکونت است یا شهر محل تحصیل،چون در اطلاعات ثبت نام چیزی از محل سکونت ننوشته بود،بنده داشنجوی ارشد هستم و فقط یک روز در هفته به محل تحصیل میروم.

  لبیک : باسلام اعزام از استان تحصیل است
  سعیدفرج پور :

با سلام سعیدفرج پور: من ساکن استان خوزستان هستم در زمان ثبت نام فقط اعزام زمینی وجود داشت و امکان اعزام هوایی وجود نداشت امکان هست که بصورت هوایی اعزام بشم بات شکر

  لبیک : باسلام چون خوزستان از استان های مرزی است اعزام آن زمینی است
  رضا حلاج :

با سلام. توی بخش نتخاب اولویت ها چرا کاروان عرفه نیست؟ اولیت ها از شهریور شروع میشن

  لبیک : باسلام برنامه ریزی ها برای اعزام زائرین دسته بندی شده است کاروان های اول به دختران دانشجو و متاهلین اختصاص دارد
  پژمان الهامی :

من ثبت نام کردم دراولین روز شروع ثبت نام ولی حرکت زمینی تو سیستم اعمال نشده بود فقط هوایی اونم 10مهرماه مگه زمینی نیست و اینکه درچه زمانی میتونیم برای دریافت وام اقدام کنیم....باتشکر

  لبیک : باسلام در برخی استان ها به دلیل دوری مسافت یا تقاضای استان اعزام ها هوایی است/اعطای وام پس از قرعه کشی خواهد بود
  فراز فتوحی :

سلام کی ثبت نام حج عمره صورت میگیرد

  لبیک : باسلام عمره هنوز بازگشایی نشده است و تصمیم آن با دولت و سازمان حج است