خاکسپاری پیکر اسلام شناس مسلمان فرانسوی در مسیر زائران اربعین

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ۱۳:۳۷:۳۶

اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم (ماری پیر والکمن) معروف به (مریم ابو الذهب) بنا بر وصیتنامه اش در نجف اشرف تشییع شد و در مسیر زائران اربعین حسینی آرام گرفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از واحد اطلاع رسانی آستان علوی، اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم ماری پیر والکمان که پس از مسلمان شدن نام (مریم ابوالذهب) را برای خود برگزیده بود در فانی را وداع گفت وبنا بر وصیتنامه اش در صحن مطهر علوی تشییع شد ودر حسینیه ای در جاده نجف- کربلا در نزدیکی عمود شماره 172 به خاک سپرده شد.

مریم ابوالذهب در سال (1952م) در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد و در سن 18 سالگی به دین مبین اسلام گروید ومذهب اهل بیت (ع) را برگزید. وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه پاریس می باشد وسالها در موسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس (INALCO)بعنوان استاد و پژوهشگر فعال بود و در زمینه روابط اجتماعی شیعیان و سنی های پاکستان وافغانستان مطالعات زیادی را ارائه کرد.

این استاد و پژوهشگر فرانسوی نقش فعالی در منعکس کردن وضعیت فاجعه آمیز ومظلومانه شیعیان پاکستان وافغانستان ایفا کرد وهمواره در فضای آکادمیک و تبلیغاتی غرب مظلومیت شیعیان پاکستان وافغانستان را مطرح می کرد، وطى سفرهاى خود به خاورمیانه چندین بار به زیارت عتبات عالیات مشرف شد و با اساتید دانشگاهی و مراجع عظام نجف دیدار کرد و وصیت نمود پس از مرگش در مسیر زائران اربعین دفن شود.

ارسال نظر