همزمان با آخرين شب از ماه صفر؛
آيين شام غريبان شهادت حضرت ثامن الحجج در حرم رضوي برگزار شد

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ۱۰:۳۲:۱۳

همزمان با آخرين شب از ماه صفر، آيين شام غريبان شهادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، اين مراسم همزمان با اذان مغرب و عشاء در سازمان مركزي آستان قدس رضوي و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب حرم مطهر رضوي با حضور زائران و خادمان حضرت علي بن موسي الرضا(ع) آغاز شد.

در اين مراسم خادمان، كفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان بارگاه نوراني حضرت ثامن الحجج(ع) در حالي كه لاله شمع‌هاي فروزان در دست داشتند، مسير چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوي را در قالب دسته هاي عزاداري و با نواي «شام غريبان رضا(ع) شد، عالم همه غرق عزا شد» با همراهي مردم عزادار پيمودند.

پس از آن خادمان بارگاه نوراني حضرت علي بن موسي الرضا(ع) همراه با مردم عزادار با حضور در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي همراه با مرثيه سرايي و عزاداري مداحان اهل بيت (ع) به ساحت مقدس اين امام رئوف(ع) عرض ارادت كردند.

با تلاش مركز ارتباطات رسانه‌اي آستان قدس رضوي اين مراسم به صورت مستقيم از شبكه هاي يك، سه، افق و سيماي خراسان رضوي به صورت زنده پخش شد.

ارسال نظر