در همایش هزار نفری دانشجویان زائر پیاده «طریق رضوی » درمشهد مطرح شد:
تاسیس ۳۰ کانون رضوی در دانشگاه‌ها/ دانشجویان حداقل ۲ کتاب خوب در مورد ائمه(ع) مطالعه کنند

۱۳۹۶/۰۸/۲۸ ۱۴:۵۵:۰۸

چهارمین همایش دانشجویان زائر پیاده با عنوان«طریق رضوی» در مشهد با شرکت هزار دانشجوی خانم و حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی وزارت علوم؛ دکتر میرزایی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز در چهارمین همایش «طریق رضوی» که در آن 1000 دانشجوی دختر از ملک آباد نیشابور به مشهد را پیاده آمده بودند در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از سال 1393 برنامه طریق رضوی را کلید زده که تاکنون ادامه داشته است. همچنین از مجموعه برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تاسیس30 کانون رضوی در دانشگاه‌های کشور، برگزاری اردوهای و همایش‌های رضوی بوده است.
وی با یادآوری اینکه دانشجویان متدین و انقلابی هستند و به این اصول اعتقاد دارند گفت: دانشگاه محل علم و ایمان است و ارتباط بین این دو در جهت هم افزایی است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در انتقاد از افرادی که دانشگاه ها را محل دینداری نمی‌دانند بیان کرد: گاهی شبهاتی مبنی بر اینکه دانشگاه محل دینداری نیست و دانشجویان متدین نیستند مطرح می‌شود ولی حضور دانشجویان در برنامه های زیارتی و دینی از جمله همین طریق رضوی پاسخ این سوالات و شبهات است.
میرزایی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشته باشید شرکت شما در طریق رضوی کار شما را در بازگشت به دانشگاه ها و شهرهایتان سخت می‌کند همانطور که برخی در این مسیر پیاده روی به شما خدمت می‌کردند شما هم باید به جامعه خدمت کنید.
وی متذکر شد: برخی راهپیمایی و حرم امام رضا(ع) را مستحب نمی‌دانند، اما این راهپیمایی چون با عشق همراه است از هر امر مستحبی مستحب تر است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: هدف تعالی معنوی و روحی راهپیمایی رضوی است که شما را به این به سمت این حرمت سوق داده و کسی که به طریق رضوی پای گذاشته باید بداند که در بازگشت کار سختی دارد چون باید به دیگران توجه کند، متواضع باشد و از دیگران دست‌گیری کند.
در ادامه تهرانچی، معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: شما دانشجویان راه سختی را طی کرده‌اید که به حضور امام رضا(ع) برسید که با این مفهوم است که زیارت خلق می‌شود و در طی مسیر 1000 کیلومتری جز محبت چیزی نمی‌بینید.
وی افزود: برخی این حرکت را بدعت می‌دانند که به نظر من این طور نیست. مگر امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را جز با یک سری راهپیمایی رقم زدند؟
بیان کرد: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند از دریچه دیگری همه چیز را می‌بینند بنابراین رفاه را که دستاورد نظام سلطه است کنار می‌گذارند و پیاده به سمت حرم می‌آیند.
2 کتاب خوب در خصوص ائمه(ع) مطالعه کنید
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، کارشناس مسائل دینی خطاب به دانشجویان گفت: در خصوص ائمه(ع) دو کتاب خوب مطالعه کنید تا آنان را خوب بشناسید این ضعف است که ائمه(ع) را در ظواهر می‌شناسید.
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه امام رضا(ع) در جامعه اصلاح رفتارها، باورها و روابط را انجام می‌دادند، افزود: باورها و عقاید در هر زمانی مورد هجمه قرار گرفته و در زمان امام رضا(ع) سه جریان فکری غلو، واقفیه و جبریه شکل گرفت. به همین خاطر امام رضا به اصلاح باورهای جامعه خود می‌پرداختند.
وی افزود: یکی از اصلاحات امام رضا(ع) رفتار بود برخی با وجود اینکه باورهای خوبی دارند، اما رفتار خوبی ندارند و بیشتر گرفتاری‌ها به خاطر این رفتار است. ما باید هم باورها، رفتارها و روابطمان به خصوص با پدر و مادر درست باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: پیامبر(ص) به دو نفر گفته‌اند پاره تنم یکی فاطمه زهرا(س) و دیگری امام رضا(ع) است و ایشان فرمودند کسی که به زیارت امام رضا(ع) برود شاداب می‌شود.

ارسال نظر