ظرفیت بی نظیر دانشگاهیان برای تولید محتوای رسانه ای و فضای مجازی لبیک

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ ۱۳:۴۳:۰۳

دومین نشست واکاوی و بررسی فعالیت های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در فضای مجازی با محور بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهیان در زمینه تولید محتوای رسانه ای و فضای مجازی ستاد برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، دومین نشست واکاوی و بررسی فعالیت های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان؛ روحانی کاروان های عتبات دانشگاهی، وزیری از اساتید دانشگاه و مدیر کاروان، در محل غرفه ستاد، در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال عصر روز یکشنبه 21 آبان ماه برگزار شد .

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در این نشست با اشاره به اینکه سفرهای عمره و عتبات برای جوانان و دانشگاهیان دارای بازده و آثار بسیار زیادی است، اظهارداشت: کار با این محور، خروجی و دوام بسیاری برای جوانان دارد و نیازمند آن است مسئولین فرهنگی کشور توجه بیشتری به این اعزام ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان قبل و بعد از این سفرها کاملا متفاوت می شوند، تصریح کرد: جوانان با این سفرها مبدا و مقصد خود را پیدا می کنند، بنابراین هیچ فعالیتی برای جوانان به اندازه سفرهای عمره و عتبات دانشگاهیان بازدهی ندارد.

قاسمیان با اشاره به اینکه برخی از دانشگاهیان و نخبگان متاسفانه به سمت عرفان های نوظهور کشیده می شوند، در حالی که باید به آنان تلقین شود، ناب ترین عرفان در محضر اهل بیت(ع) است، افزود: برای تلقین و نهادینه سازی این فرهنگ، بهترین فضا را کربلا داراست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه از ظرفیت دانشگاهیان در تولیدات فضای مجازی و رسانه ای ستاد باید بهره گیری شود، گفت: دانشجویان علاقمند به استمرار حال ناب و خوب عتبات خود در باقی عمر هستند و بهره گیری از ظرفیت های آنان در تولیدات رسانه ای آنان می تواند آنان را به قول و قرارها با امام حسین (ع) ثابت قدم کند.

وی اضافه کرد: ستاد باید محتواهای لازم را برای دوران بعد از زیارت دانشگاهیان تهیه کند و در اختیار مدیران و روحانیان قرار دهد تا به بازنشر آنان برای زائران بپردازند.

وزیری، استاد دانشگاه و مدیر کاروان های عتبات دانشگاهی نیز در این نشست با اشاره به اینکه رسانه هر ابزاری است که پیام را منتقل کند، افزود: رسانه در سبک زندگی مخاطب بسیار تاثیرگذار است، به همین جهت اولین اقدام بعد از تشکیل کاروان های دانشگاهی، یک گروه تلگرامی است البته این فعالیت تنها بهره گیری از ظرفیت ارتباط میان فردی است و ارتباط گروهی و رسانه های جمعی همچنان مغفول است.

وی با بیان اینکه 5 عنصر برای ارزیابی یک رسانه مدنظر قرار می گیرد، گفت: این 5 عنصر شامل؛ اعتبار، به روز بودن، محتوا، ساختار و وضوح است که این محورها در خصوص سایت لبیک در وضعیت مناسب و خوبی قرار دارد.

وزیری ادامه داد: یک کانال تلگرامی با 5 هدف؛ اطلاع رسانی، انگیزش، افزایش دانش و آگاهی، تغییر رفتار و توانمندسازی زائر می تواند عمل کند که در حوزه زیارت، کانال لبیک می تواند فعالیت داشته باشد.

ارسال نظر